Mamlok Prize

The Dwight and Ursula Mamlok Prize for Interpreters of Contemporary Music

The Dwight and Ursula Mamlok Prize is awarded to a soloist and/or ensemble making a significant contribution to the performance of contemporary music and interested in the performance of the music of Ursula Mamlok.

The Dwight and Ursula Mamlok Foundation is awarding the Dwight and Ursula Mamlok Prize for Interpreters of Contemporary Music 2019 for the first time in New York.

The New York Prize is administered through the Contemporary Performance Program, an advanced graduate program of the Manhattan School of Music, where Ursula Mamlok was a member of the composition faculty for 45 years.

In 2019 two awards will be given.

The Dwight and Ursula Mamlok Prize goes to the MIVOS Quartet – Lauren Cauley, violin, Olivia De Prato, violin, Victor Lowrie Tafoya, viola, and Tyler J. Borden, cello.

The Dwight and Ursula Mamlok Advancement Award goes to Amber Evans, soprano, composer and conductor.

The prizes will be awarded at the 10th-Year Anniversary Concert of the Contemporary Performance Program at Manhattan School of Music on February 11, 2019.

In addition, the prizewinners will be presented in a joint concert sponsored by the Dwight and Ursula Mamlok Foundation in the spring 2019 in New York. The prizewinners will perform contemporary works of their choice and each winner a work to be selected of Ursula Mamlok’s music. Date and venue will be announced.

The Dwight and Ursula Mamlok Foundation congratulates the prizewinners and expresses its gratitude to the jury.

Dr. Margaret Kampmeier, pianist, Artistic Director and Chair of the Contemporary Performance Program at Manhattan School of Music

Dr. Curtis Macomber, violinist, Contemporary Performance Program faculty at Manhattan School of Music

Anthony de Mare, pianist, Contemporary Performance Program faculty at Manhattan School of Music

Lucy Shelton, soprano, Contemporary Performance Program faculty at Manhattan School of Music

Dr. Nils Vigeland, composer, Emeritus Chair of the Composition Department at Manhattan School of Music

Dr. Reiko Füting, composer, Chair of the Music Theory Department and Composition Department faculty at Manhattan School of Music and deputy chairman of the Dwight and Ursula Mamlok Foundation

Cheryl Seltzer, pianist, board member of the Dwight and Ursula Mamlok Foundation
The Dwight and Ursula Mamlok Prize was awarded for the first time in Berlin in May 2018 and was given to Trio Catch – Boglárka Pecze (clarinet), Eva Boesch (violoncello) and Sun-Young Nam (piano).

The award ceremony takes place annually, alternating between Berlin and New York. The next Dwight and Ursula Mamlok Prize will be awarded in Berlin in 2020.

Preis der Dwight und Ursula Mamlok-Stiftung für Interpreten zeitgenössischer Musik

Der Dwight und Ursula Mamlok – Preis wird an Solisten und/oder an ein Ensemble vergeben, die sich insbesondere der Aufführung zeitgenössischer Musik widmen und daran interessiert sind, die Musik von Ursula Mamlok aufzuführen.

Die Dwight und Ursula Mamlok-Stiftung verleiht den Dwight und Ursula Mamlok-Preis für Interpretation zeitgenössischer Musik 2019 erstmalig in New York. Die Preisverleihung ist an das Contemporary Performance Program der Manhattan School of Music angegliedert, wo Ursula Mamlok mehr als 45 Jahre Komposition gelehrt hat.

Für 2019 wurden zwei Preise vergeben.

Der Dwight und Ursula Mamlok-Preis geht an das MIVOS Quartet mit Lauren Cauley, Violine, Olivia De Prato, Violine, Victor Lowrie Tafoya, Viola, und Tyler J. Borden, Violoncello.

Amber Evans, Sopranistin, Komponistin und Dirigentin, wird mit dem Dwight and Ursula Mamlok Advancement Award ausgezeichnet.

Die Preisverleihung findet am 11. Februar 2019 beim Konzert zum 10-jährigen Jubiläum des Contemporary Performance Program an der Manhattan School of Music statt.

Ein weiteres Konzert in New York mit den Preisträgerinnen und Preisträgern unterstützt von der Dwight und Ursula Mamlok Stiftung im Frühjahr 2019 ist in Planung. Auf dem Programm werden Werke von Ursula Mamlok und zeitgenössische Musik ihrer Wahl stehen. Termin und Ort werden noch bekannt gegeben.

Die Dwight und Ursula Mamlok Stiftung gratuliert den Preisträgerinnen und Preisträgern und dankt der Jury herzlich.

Dr. Margaret Kampmeier, Pianistin, Artistic Director und Chair of the Contemporary Performance Program an der Manhattan School of Music

Dr. Curtis Macomber, Violinist, Contemporary Performance Program faculty an der Manhattan School of Music

Anthony de Mare, Pianist, Contemporary Performance Program faculty an der Manhattan School of Music

Lucy Shelton, Sopran, Contemporary Performance Program faculty an der Manhattan School of Music

Dr. Nils Vigeland, Komponist, emeritierter Leiter des Fachbereichs Komposition an der Manhattan School of Music

Dr. Reiko Füting, Komponist, Leiter der Fachbereiche Musiktheorie und Komposition an der Manhattan School of Music und stellvertretender Vorsitzender der Dwight und Ursula Mamlok-Stiftung

Cheryl Seltzer, Pianistin, Vorstandsmitglied der Dwight und Ursula Mamlok Stiftung
Der Dwight und Ursula Mamlok-Preis wurde im Mai 2018 zum ersten Mal in Berlin verliehen und ging an das Trio Catch mit Boglárka Pecze (Klarinette), Eva Boesch (Violoncello), Sun-Young Nam (Klavier).

Die Preisvergabe erfolgt jährlich alternierend in Berlin und New York. Der Dwight und Ursula Mamlok-Preis für Interpretation zeitgenössischer Musik wird 2020 wieder in Berlin verliehen.